Customer Journey Manager (stillingen er besat)

ProjectZERO

CUSTOMER JOURNEY MANAGER
- Til Sønderborgs ambitiøse ZERObolig projekt

Har du indsigt i strategisk marketing og brug af big data? Kan du formulere klare budskaber der letter boligejernes rejse mod energibesparelser og vedvarende energi? Og kan du skabe teamånd og stakeholder-samspil i et af verdens mest ambitiøse klimaprojekter? Så er det måske noget for dig, at blive Customer Journey Manager i Sønderborgs ProjectZero.

Sønderborg vil være et CO2-neutralt vækstområde 20 år før resten af Danmark, og ProjectZero skaber omstilling og grundlag for vækst og nye grønne arbejdspladser på vejen dertil. Siden 2007 er der skabt hundredevis af nye grønne arbejdspladser, og områdets CO2-udledning er reduceret med 35 % - og vi stopper ikke her!

Vi søger en dynamisk og troværdig, resultatorienteret ny kollega til et selvstændigt og perspektivrigt job som Customer Journey Manager for ZERObolig.

Vi tilbyder dig
Som Customer Journey Manager får du ansvaret for konkrete og synlige projekter med store potentialer. Du vil være drivkraften i hele kundeprocessen med udvikling, planlægning, implementering samt opfølgning/dokumentation i tæt samarbejde med mange samarbejdspartnere.

Du får mulighed for at arbejde målrettet med marketing og kommunikation på strategisk, taktisk og operationelt niveau. Og efterfølgende sikre, at de tilknyttede samarbejdspartnere leverer, så boligejerne i Sønderborg bliver motiveret og skaber effekt. Nøglen til din succes er din personlighed koblet med strategi, big data og evnen til at motivere og skabe resultater/effekter på tværs.

ProjectZero har kontor på Alsion i Sønderborg, og du vil referere til vores adm. direktør, Peter Rathje. Som en vigtig del af dine arbejdsopgaver, vil du projektudvikle sammen med bl.a. forskere og forestå både national og international formidling af dine erfaringer/resultater.

Lidt om dig som person
Du har fingeren på pulsen ift. marketingværktøjer, er målrettet og ser en spændende udfordring i at planlægge, koordinere og videreudvikle konkrete projekter, der har både lokale, nationale og internationale berøringsflader. Som person befinder du dig godt i et team, som kendetegnes ved et stort engagement med faglig dybde og en uformel omgangstone i en meget travl hverdag.

Du er en ildsjæl, som brænder for at skabe synlige resultater og evner at bevare overblikket og samtidig sikre detaljen. Du er nysgerrig, innovativ, arbejder struktureret og tænker både praktisk og udviklingsorienteret. Du har gode samarbejdsevner, er udadvendt, vedholdende og målrettet i dit arbejde, og kan holde en bred skare af stakeholders motiveret.

Du har en relevant højere teoretisk og erfaringsmæssig baggrund, og gerne flere års erfaring inden for strategisk og hands-on marketing og projektledelse, hvor du har været god til at skabe og vedligeholde relationer. Du sætter mål for dig selv og andre, og dit talte og skrevne dansk og engelsk er fejlfrit.

Dine arbejdsopgaver bliver bl.a.

  • Strategisk marketing og udførelse af marketingaktiviteter, målrettet 18.600 private boligejere/familier i Sønderborg-området i ZERObolig
  • Øge brugen af big data og digitalisering af kunderejsen i ProjectZero
  • Planlægning af konsumentrettede projekter, og sikre omsætning gennem projektpartnere
  • Daglig projektstyring og opfølgning på aktiviteter, og rettidig support når det er påkrævet
  • Proaktiv kommunikation og projektledelse ift. alle stakeholdere
  • Løbende storytelling og formidling af projekternes budskaber og resultater i ZEROnyt og relevante medier
  • Formulere engagerende indhold til SoMe og andre medier, samt forberede pressekontakt
  • Struktureret opsamling af erfaringer mhp. national og international vidensdeling og forskning
  • Være en aktiv og god kollega på ProjectZero-sekretariatet, hvor vi hjælper hinanden og deler viden og erfaringer

Vores forventninger til dig er bl.a.

  • Relevant højere uddannelsesmæssig baggrund - kan være sproglig, kommerciel eller teknisk, afhængigt af din øvrige erfaringsbase
  • Struktureret arbejdsmetode, der skaber fremdrift og overblik for dig selv og stakeholder
  • Resultatorienteret og dynamisk, selvkørende person, der performer i sit nuværende job
  • Forståelse for b-to-c marketing, og erfaring i brug af relevante medier
  • Erfaring med projektledelse i et miljø med mange stakeholders
  • Gerne teknisk forståelse og interesse for energispareindsatser og ressourceudnyttelse
  • Erfaring med informationsindsamling og vidensdeling internt/eksterne - gerne erfaring med forskningssamarbejde
  • Trives i en organisation med højt tempo, og indstillet på at yde en stor indsats, når det kræves
  • Erfaring med mødekoordinering – også i større grupper
  • Erfaren bruger af MS Office, særligt Word/PowerPoint, hjemmesideopdateringer og SoMe
  • Da nogle aktiviteter sker udenfor normal arbejdstid, skal du være fleksibel ift. arbejdstid
  • 10-15 dages rejseaktivitet i DK og udland pr. år

For yderligere oplysninger eller en hurtig vurdering af din profil ift. jobbet, kontakt vores organisationskonsulent Proces Support A/S - Per Schorling på telefon 2332 5825. Eller læs mere om ProjectZero på <link http: www.projectzero.dk>www.projectzero.dk
Download jobopslaget <link file:633 _blank download>her

Ansøgningsfrist
15. januar 2017 - tiltrædelse snarest muligt.
Ansøgning mrk. ”Customer Journey Manager - ProjectZero”, sendes til Proces Support A/S per e-mail på job@processupport.dk - alle ansøgninger behandles naturligvis 100% fortroligt.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles individuelt, så de matcher de stillede krav og forventninger.

Siden 2007, da Sønderborg Byråd vedtog visionen om at blive CO2-neutral, er der skabt hundredvis af grønne arbejdspladser. Sønderborg-området har med udgangen af 2015 reduceret CO2-udledningen med
35 %. Næste delmål er i 2020 at have reduceret udledningen med 50 % i forhold til 2007 - med udsigt til over 900 nye arbejdspladser pr. år frem mod 2020. Det endelige mål er i 2029 at blive CO2-neutral.

Vi viser viljen til at igangsætte og virkeliggøre nye forretningsdrevne koncepter, udvikle nye løsninger og indlede nye partnerskaber i et samarbejde baseret på, at nye klimakloge løsninger og aktiv deltagelse skaber værdi for den enkelte borger, virksomhed m.v.

ProjectZeros sekretariat, med 6 medarbejdere, driver Sønderborg-områdets omstilling og udvikler, koordinerer og implementerer en række ZERO-platforme for aktiv deltagelse. Nyt er det store EU H2020 SmartEnCity projekt, som bl.a. styrker boligforeningernes deltagelse. På læringssiden er Sønderborg netop blevet Danmarks første UNESCO Sustainable Learning City.