Aftermarket Service Consultant (stillingen er besat)

Viking Nadiro

Aftermarket Service Consultant
- til vækstvirksomhed i marine/offshore branchen

Har du erfaring med service i marine/offshore markedet? Er du en struktureret person, som afslutter sager hurtigt og effektivt? Og er du kundeorienteret og kommerciel i din handlemåde? Så er det måske noget for dig, at blive Aftermarket Service Consultant hos Viking Nadiro.

Viking Nadiro har aktiviteter globalt, og mere end 500 systemer i drift worldwide. Virksomheden har et godt ry i markedet, og er stærk på engineering, produktion og afsætning. Vi har moderne faciliteter og kvalificerede kolleger. Produkterne er unikke og patenterede, og vi er i et vækstscenarie pga. ny lovgivning, som øger efterspørgslen. Vi skal geares til høj vækst og søger derfor en medarbejder til eftermarkedsservice med arbejdssted i Svendborg.

Vi tilbyder dig
Du får et spændende og alsidigt job i Viking Nadiro med alle aspekter af service og teknik. Hos Viking Nadiro er vi 13 medarbejdere, og en del af opgaverne udføres af eksterne samarbejdspartnere. Det betyder, at du vil få en stor berøringsflade internt og eksternt, og god mulighed for at bruge din erfaring. Med reference til produktionschefen, får du ansvaret for, at vi lever op til kundernes forventninger omkring service og teknisk back-up, så Viking Nadiros markedsposition på kort og lang sigt sikres.

Jobbet vil primært være servicering af kunder med løsning af tekniske problemer, salg af reservedele og drift af reservedelsfunktionen i virksomheden, kontakt til leverandører og bestilling af varer, koncernintern kontakt ifm. booking af servicepersonale og koordinering ifm. kampagner. Du får mulighed for at præge såvel din egen som virksomhedens udvikling, da virksomheden i løbet af de næste år fortsat vokser.

Lidt om dig som person 
Den ideelle kandidat har opbygget sin erfaring ved at være hands-on teknisk assistent eller maskintekniker. Du har en interesse i service, teknik og trives med at have kontakt og kommunikere både internt og eksternt. Struktur, teknisk og kommerciel interesse og evne til at afslutte er det, som får dig til at lykkes i jobbet. Din drivkraft er at sikre, at der er styr på kundesagerne, at de afsluttes, og at du hver dag har bidraget til både drift og udvikling i virksomheden.

Din uddannelsesmæssige baggrund er teknisk assistent, maskintekniker eller lign. uddannelse med fokus på service, reservedele og teknik. Du er i dag sandsynligvis ansat i en virksomhed i den maritime eller offshore branchen, hvor der arbejdes professionelt med eftermarkedet, teknik og overholdelse af leveringsterminer. En baggrund fra maskinfabrik, hvor service/eftermarked er en væsentlig del af virksomheden, vil også være relevant.

Dine arbejdsopgaver bliver bl.a.

  • Håndtere tekniske henvendelser herunder teknisk problemløsning
  • Drive og udvikle reservedelsfunktionen herunder salg af reservedele
  • Disponering og varebestilling, samt opfølgning på leverancer
  • Assistere i forbindelse med garanti, reklamationer mv.
  • Medvirke til vedligehold af manualer, vejledninger mv.
  • Være aktiv spiller i integrationen af forretningsområdet i Vikings organisation
  • Back-up til service manager og ingeniører i teknisk afdeling

Vores forventninger til dig er bl.a.

  • Relevant uddannelse, f.eks. teknisk assistent eller maskintekniker - eller tilsvarende erfaring
  • Struktureret i sin arbejdsform og styr på tingene
  • Teknisk interesse og indsigt i en eftermarkedsfunktion
  • Resultatorienteret person som følger proaktivt op på - og lukker - sager
  • Erfaring med de nævnte arbejdsopgaver, eller eventuelt erfaring som site-supervisor med ansvar for tilsvarende opgaver
  • Troværdig og god situationsfornemmelse
  • Gode kommunikationsevner både internt og eksternt
  • Erfaring med at arbejde med myndigheder/klassifikationsselskaber er en fordel
  • Dansk og engelsk i skrift og tale på teknisk niveau
  • Habil bruger af MS Office: Word, Excel, PowerPoint
  • Habil bruger af administrative systemer, eksempelvis C5

Lønpakken forhandles individuelt på et niveau, der matcher stillingens krav og dine kvalifikationer.

For yderligere oplysninger kontakt vores produktionschef, Per Klose Jensen, på telefon 2260 6761, og læs mere om Viking Nadiro på <link http: www.nadiro.com>www.nadiro.com.

Ansøgning mrk. ”Viking Nadiro – Aftermarket Service Consultant” sendes som .doc eller .pdf per e-mail på <link>pkj@nadiro.com

Ansøgningsfrist: 25. september 2016 – men vi indkalder til samtale løbende.
Alle ansøgninger behandles fortroligt.

Download jobopslaget <link file:600 _blank download>her